Boekhoudingen • Salarisadministratie • Belastingaangiften • Advies

Waarom Poos en Hofman?

Vanwege onze betrokkenheid bij elk van onze klanten zijn wij het ideale administratiekantoor voor het midden- en klein bedrijf. Bij ons is iedere onderneming uniek, en wij verdiepen ons dan ook graag in uw bedrijfsvoering en administratie.

Onze locatie aan de Rijksweg te Molenhoek is makkelijk bereikbaar, van welke kant u het dorp ook binnenkomt.

Ook stellen wij ons zeer toegankelijk op en kunt u ons altijd benaderen voor een vrijblijvend gesprek.

Ons team bestaat uit ervaren werknemers met kennis van verschillende werkzaamheden. Hierdoor kunnen wij u snel en uitgebreid helpen met veel diverse probleemgevallen, en diep ingaan op uw vraagstukken.

Een overzicht van onze ervaring en werkzaamheden kunt u hieronder vinden.

Onze werkzaamheden

Belastingaangiften

Waaronder de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers en particulieren, en de aangifte vennootschapsbelasting.

Administratie

Het verzorgen van boekhoudingen, openstaande posten debiteuren en crediteuren, aangifte BTW, facturatie, jaarrekening en consolidatie.

Salarisadministratie

Periodieke salarisberekeningen, salarisstroken, aangifte loonbelasting, aanmelden van de onderneming en werknemers bij o.a. de belastingdienst, jaaropgaven en het opstellen van arbeidsovereenkomsten.

Advisering

Advies op fiscaal gebied, raadgeving bij vraagstukken over de bedrijfsvoering en hulp bij het berekenen van de haalbaarheid van investeringen.

Externe contacten

Wij zijn aangesloten bij Fiscount voor specialistische hulp op het gebied van inkomstenbelasting, omzetbelasting, loonbelasting, sociale lasten en pensioenen. Voor subsidie- en juridische zaken hebben wij contact met De Keizersgracht, een juridisch kantoor.

Financieel management

Wij hebben, mede door onze ervaring, alle mogelijkheden begrotingen op te zetten en uit te werken, daartegen te rapporteren en op basis van deze gegevens te adviseren.

Startende ondernemingen

Door onze open structuur en laagdrempelige benadering is ons team uitermate geschikt om starters te helpen hun onderneming gestalte te geven.

Nieuws

Laat beschikkingen Whk-premie 2023 controleren

U hebt waarschijnlijk inmiddels de beschikking gedifferentieerde premie Werkhervattingskas (Whk) 2023 ontvangen van de Belastingdienst. Het is verstandig om deze beschikking goed te (laten) controleren, want het komt regelmatig voor dat de beschikking niet goed wordt vastgesteld. Veel voorkomende fouten zijn onjuiste loonsommen waarop de premie is gebaseerd, maar ook foutieve bedragen van aan u toegerekende uitkeringen van (ex-)werknemers of het onterecht toerekenen van uitkeringslasten, bijvoorbeeld van werknemers die nooit bij u hebben gewerkt. Mocht de beschikking niet juist zijn, dan moet u binnen zes weken bezwaar (laten) maken tegen de beschikking.

Tip
Laat uw Whk-beschikking 2023 controleren, zodat tijdig bezwaar kan worden gemaakt, mocht dat nodig zijn.

Meer nieuws

Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk

Wilt u uw personeel een cadeau of iets lekkers schenken? In dat geval hebt u twee opties. U kunt de kosten (waarde in het economisch verkeer) als loon verlonen of als eindheffingsloon aanwijzen en ten laste van de vrije ruimte brengen. Is de attentie aan te merken als een klein geschenk (niet hoger dan € 25 factuurwaarde incl. btw)? In dat geval wordt ervan uitgegaan dat dit geen loon is en kunt u de attentie belastingvrij geven. Volgens de Belastingdienst is dat bij een chocoladeletter overigens niet het geval. Het moet wel zo zijn dat ook anderen in een dergelijke situatie een persoonlijke attente zouden geven. Ook mag de attentie geen geld of waardebon zijn. Krijgt uw werknemer de chocoladeletter op zijn werkplek? Dan valt de letter onder een nihilwaardering.

Tip
Hebt u nog ongebruikte vrije ruimte in 2022? Dan is een sinterklaasgeschenk misschien een mooie gelegenheid om hiermee iets te doen.

Meer nieuws

Benut subsidieregeling voor digitalisering kleine mkb-ondernemers

Bent u mkb-ondernemer en hebt 2 tot 50 werknemers? In dat geval kunt u hulp krijgen bij het digitaliseren van uw bedrijf via ‘Mijn Digitale Zaak’. Dit gezamenlijke initiatief van INretail, de KvK en MKB-Nederland biedt ondernemers een persoonlijk advies, een stappenplan en overzicht van leveranciers. U kunt vervolgens bij de RVO subsidie aanvragen, waarmee u advies kunt inwinnen en/of technologie aanschaffen. De subsidie vergoedt 50% van de offerte, tot maximaal € 2.500. Daarvan heeft maximaal € 500 betrekking op advies.

Tip
Benut deze subsidiekans. U kunt de subsidie nog tot en met 30 november 2022 aanvragen.

 

Meer nieuws