Boekhoudingen • Salarisadministratie • Belastingaangiften • Advies

Waarom Poos en Hofman?

Vanwege onze betrokkenheid bij elk van onze klanten zijn wij het ideale administratiekantoor voor het midden- en klein bedrijf. Bij ons is iedere onderneming uniek, en wij verdiepen ons dan ook graag in uw bedrijfsvoering en administratie.

Onze locatie aan de Rijksweg te Molenhoek is makkelijk bereikbaar, van welke kant u het dorp ook binnenkomt.

Ook stellen wij ons zeer toegankelijk op en kunt u ons altijd benaderen voor een vrijblijvend gesprek.

Ons team bestaat uit ervaren werknemers met kennis van verschillende werkzaamheden. Hierdoor kunnen wij u snel en uitgebreid helpen met veel diverse probleemgevallen, en diep ingaan op uw vraagstukken.

Een overzicht van onze ervaring en werkzaamheden kunt u hieronder vinden.

Onze werkzaamheden

Belastingaangiften

Waaronder de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers en particulieren, en de aangifte vennootschapsbelasting.

Administratie

Het verzorgen van boekhoudingen, openstaande posten debiteuren en crediteuren, aangifte BTW, facturatie, jaarrekening en consolidatie.

Salarisadministratie

Periodieke salarisberekeningen, salarisstroken, aangifte loonbelasting, aanmelden van de onderneming en werknemers bij o.a. de belastingdienst, jaaropgaven en het opstellen van arbeidsovereenkomsten.

Advisering

Advies op fiscaal gebied, raadgeving bij vraagstukken over de bedrijfsvoering en hulp bij het berekenen van de haalbaarheid van investeringen.

Externe contacten

Wij zijn aangesloten bij Fiscount voor specialistische hulp op het gebied van inkomstenbelasting, omzetbelasting, loonbelasting, sociale lasten en pensioenen. Voor subsidie- en juridische zaken hebben wij contact met De Keizersgracht, een juridisch kantoor.

Financieel management

Wij hebben, mede door onze ervaring, alle mogelijkheden begrotingen op te zetten en uit te werken, daartegen te rapporteren en op basis van deze gegevens te adviseren.

Startende ondernemingen

Door onze open structuur en laagdrempelige benadering is ons team uitermate geschikt om starters te helpen hun onderneming gestalte te geven.

Nieuws

Binnenkort afrekenen over uw levenslooptegoed

Hebt u werknemers in dienst of in dienst gehad die hun levenslooptegoed nog niet hebben opgenomen? Zij moeten aan het eind van het jaar hierover hebben afgerekend met de Belastingdienst. De afwikkeling vindt als volgt plaats. Heeft de werknemer het levenslooptegoed op 1 november 2021 niet opgenomen, dan moet de bank (of andere instelling die het levenslooptegoed beheert) loonheffing inhouden en afdragen in plaats van u als (ex-)werkgever. De bank is geen premies werknemersverzekeringen en geen inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet (Zvw) verschuldigd over het levenslooptegoed. Maar neemt de werknemer het tegoed wel vóór 1 november 2021 op, dan blijft u inhoudingsplichtig voor de loonheffing. Ook bent u dan wel premies werknemersverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zvw verschuldigd. Het kan dus voordelig zijn als de werknemer zijn tegoed niet vóór 1 november 2021 opneemt.

Tip

De uitbetaling van het levenslooptegoed kan voor uw werknemers gevolgen hebben voor de inkomensafhankelijke regelingen, zoals de toeslagen. Attendeer hen hierop.

Meer nieuws

Vraag tijdig TVL Q3 aan

U kunt nog tot 26 oktober a.s. TVL-subsidie aanvragen voor de periode juli, augustus en september 2021 (Q3). Bent u MKB-ondernemer, dan kunt u maximaal € 550.000 subsidie krijgen. Valt uw bedrijf in de categorie grote onderneming, dan is de TVL-subsidie gemaximeerd op € 600.000. Uw omzetverlies moet in het derde kwartaal 30% zijn en – net als bij TVL Q2 – kunt u kiezen uit twee referentieperioden, namelijk het derde kwartaal van 2019 of het derde kwartaal van 2020. Ook bij TVL Q3 krijgt u maximaal 100% van de berekende vaste lasten vergoed. Let op, dit zijn niet uw werkelijke vaste lasten, maar het betreft hier de vaste lasten die zijn gebaseerd op CBS-gegevens over het gemiddelde aandeel van de vaste lasten in de omzet van uw branche, uitgedrukt in een percentage. De vaste lasten van uw branche hangen dus samen met uw SBI-code. Op rvo.nl vindt u een lijst met de SBI-codes van branches met de bijbehorende percentages vaste lasten.

Tip

Weet u niet zeker of u een MKB-ondernemer of grote ondernemer bent, doe dan de mkb-toets.

Meer nieuws

Terugbetalingsregeling verder versoepeld

Volgens de terugbetalingsregeling moet u op 1 oktober 2022 beginnen met terugbetalen van de belastingschuld die u tijdens de coronacrisis tot 1 oktober 2021 hebt opgebouwd. U betaalt vervolgens uw belastingschuld terug in gelijke, maandelijkse termijnen, waarbij de uiterste betaaldatum is 1 oktober 2027. Daarnaast hebt u tot 1 oktober 2027 de tijd om de belastingschuld terug te betalen die u tussen 1 oktober 2021 en 31 januari 2022 zult opbouwen en waarvoor u het hiervoor besproken extra uitstel van betaling gaat krijgen. Kunt u echter op 1 oktober 2022 aantoonbaar niet beginnen met terugbetalen, dan mag u later beginnen met terugbetalen, maar op 1 oktober 2027 moet u wel de gehele belastingschuld hebben afgelost.

Tip

Zorg dat u gedurende de terugbetalingsregeling (tot uiterlijk 1 oktober 2027) steeds tijdig en juist aangifte doet. Ook moet u steeds tijdig en volledig voldoen aan de betalingsverplichtingen die daaruit voortvloeien. Als u niet meer aan deze verplichtingen voldoet, kan de Ontvanger van de Belastingdienst de terugbetalingsregeling weigeren of intrekken. U krijgt in dat geval nog wel eerst de kans om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen te voldoen.

Meer nieuws